Obec Bohdaneč
ObecBohdaneč

Pohádkové putování

Vážení spoluobčané, k dnešnímu dni jsme uzavřeli anketu na výběr autobusvých zastávek. Výsledky naleznete v sekci aktuality. Děkujeme za účast v anketě

Vystavení lustračního osvědčení na žádost organizace

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Vystavení lustračního osvědčení na žádost organizace

4. Základní informace k životní situaci

Lustrační osvědčení je vydáno pro účely výkonu zákonem stanovených funkcí obsazovaných volbou, jmenováním nebo ustanovováním; osvědčuje, zda lustrovaná osoba byla či nebyla v období od 25. února 1948 do 17. listopadu 1989:
  • příslušníkem Sboru národní bezpečnosti zařazeným ve složce Státní bezpečnosti,
Zákon se nevztahuje na občany narozené po 1. prosinci 1971; od těchto občanů se nevyžaduje předložení lustračního osvědčení, ani čestné prohlášení.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Místo občana, který má vykonávat funkci, u níž je lustrační osvědčení požadováno, může žádost o vystavení tohoto osvědčení (dle § 6 odst. 1 zákona) podat organizace, pro kterou občan vykonává nebo bude vykonávat předmětnou funkci.
Oprávněnou organizací pro podání takovéto žádosti je pouze organizace státní nebo organizace s většinovou účastí státu, taxativně uvedená v § 1 zákona.
Oprávněnou osobou pro podání takovéto žádosti je ten, kdo občana do funkce uvedené v § 1 zákona volí, jmenuje nebo ustanovuje.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné žádosti na Ministerstvo vnitra.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Ministerstvo vnitra - oddělení personální bezpečnosti a lustrací

Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7 - Letná

tel.: 974 832 058, 974 832 789

e-mail: lustrace@mvcr.cz

Adresa pro písemný kontakt:

Ministerstvo vnitra, P.O.BOX 627, 170 00 Praha 7

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Písemná žádost musí obsahovat:

  • název a adresu organizace,
  • seznam osob, pro které je vystavení lustračního osvědčení požadováno,
  • jméno, příjmení a funkci oprávněné osoby,
  • podpis oprávněné osoby,
  • razítko organizace,
  • údaje o osobě, na kterou je žádost podávána (uvádí se v přílohách k jednotlivým osobám).
K jednotlivým osobám se uvede:
  • jméno a příjmení, příp. titul,
  • všechna dřívější jména a příjmení (i u mužů),
  • datum narození a místo narození,
  • celé rodné číslo,
  • přesná adresa bydliště včetně PSČ.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře žádostí o vystavení lustračního osvědčení jsou k dispozici na internetových stránkách Ministerstva vnitra.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Zákonná lhůta pro vyřízení žádosti je 60 dnů ode dne přijetí žádosti a vystavené lustrační osvědčení je zasláno doporučeným dopisem určeným do vlastních rukou osobě, která byla lustrována.
Osvědčení je lustrovaná osoba povinna předložit zaměstnavateli k nahlédnutí do 30 dnů ode dne doručení.
Zaměstnavatel je o vystavení lustračního osvědčení informován formou vyrozumění.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

18. Jaké jsou související předpisy

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra - Bezpečnostní odbor, oddělení personální bezpečnosti a lustrací

26. Kontaktní osoba

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

06.08.2008

28. Popis byl naposledy aktualizován

23.03.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Obec

Komunitní centrum Bohdaneč - projekt je spolufinancován Evropskou unií

Historie Bohdanečska

hhh

Unikátní kniha o historii Bohdanečska byla po šesti letech dokončena.

Kniha mapuje historii Bohdanče a okolních obcí, spousty historických materiálů, fotografií a map. Kniha má formát A3, má 704 stran a váží 6 kg.

Knihu je možno zakoupit na Obecním úřadě v Bohdanči, popřípadě zaslat poštou.

prezentace knihy - ukázka vybraných stran

SDH

Poděkování Nadaci AGROFERTHasičský fondSDH Bohdaneč a Obec Bohdaneč v roce 2019 za přispění nadace Agrofert opravila a zrekonstruovala hasičskou stříkačku, která bude sloužit pro potřeby zásahové jednotky obce Bohdaneč, ale i pro závodní družstva v požárním sportu SDH Bohdaneč.

QR kód stránky

Mobilní aplikace

Překlad (translations)

Aktuální počasí

dnes, sobota 20. 4. 2024
slabý déšť 7 °C 3 °C
neděle 21. 4. slabý déšť 13/5 °C
pondělí 22. 4. déšť se sněhem 7/2 °C
úterý 23. 4. déšť se sněhem 7/0 °C

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5
1
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
1
1 2 3 4 5

Odstávky ČEZ

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Partneři, svazky, projekty