A picture

 

Poděkování Nadaci AGROFERTHasičský fondSDH Bohdaneč a Obec Bohdaneč v roce 2019 za přispění nadace Agrofert opravila a zrekonstruovala hasičskou stříkačku, která bude sloužit pro potřeby zásahové jednotky obce Bohdaneč, ale i pro závodní družstva v požárním sportu SDH Bohdaneč.

 

hhh

Unikátní kniha o historii Bohdanečska byla po šesti letech dokončena.

Kniha mapuje historii Bohdanče a okolních obcí, spousty historických materiálů, fotografií a map. Kniha má formát A3, má 704 stran a váží 6 kg.

Knihu je možno zakoupit na Obecním úřadě v Bohdanči, popřípadě zaslat poštou.

prezentace knihy - ukázka vybraných stran

Knihovna Bohdaneč

Obrazy Pavel Pícha

Kontakt: Pavel Pícha,

E-mail: pichapavel@email.cz
Web:   www.obrazy-pichapavel7.webnode.cz  

Římskokatolická farnost

Dřevařské centrum s.r.o.

MAS lípa pro venkov o.s.

VYUŽIJTE E-BOX

V budově Obecního úřadu v prostoru za vchodovými dveřmi byl umístěn tzv. E-Box, který slouží, jako sběrné místo pro vyřazená elektrozařízení.
Občané zde mohou vhazovat drobné elektrospotřebiče - např. kalkulačky, mobilní telefony, drobné počítačové vybavení apod.
POZOR : do E-Boxu nepatří zářivky a výbojky, baterie a akumulátory.

QR kód stránky

Mobilní aplikace

Navigace

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)

3. Pojmenování (název) životní situace

Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)

4. Základní informace k životní situaci

Při přechodném pobytu na území ostatních států EU, EHP a Švýcarska má občan (pojištěnec) České republiky nárok čerpat tzv. lékařsky nezbytnou zdravotní péči.

Nezbytnou péčí se rozumí veškerá zdravotní péče, kterou vyžaduje zdravotní stav pojištěnce s přihlédnutím k předpokládané délce pobytu na území jiného státu EU, EHP a Švýcarska a charakteru poskytované péče. Musí být poskytnuta v takovém rozsahu, aby se pojištěnec nemusel vracet do země pojištění dříve, než původně zamýšlel.

Péči lze čerpat po předložení nárokového dokladu, kterým je nejčastěji Evropský průkaz zdravotního pojištění (tzv. karta EHIC), přičemž péči je možno čerpat u poskytovatelů napojených na systém veřejného zdravotního pojištění toho kterého členského státu.

V takovém případě se na osobu, která se prokáže kartou EHIC, popř. jiným nárokovým dokumentem, pohlíží jako na místního pojištěnce, tudíž by neměla hradit z vlastních prostředků poplatky, které nehradí ani místní pojištěnci. Péče je následně uhrazena tzv. místní výpomocnou zdravotní pojišťovnou a poté přeúčtována příslušné instituci ve státě pojištění.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Státní občan České republiky, který je pojištěn u některé zdravotní pojišťovny poskytující veřejné zdravotní pojištění na území České republiky (dále jen "pojištěnec"), nebo zákonný zástupce pojištěnce (rodič, opatrovník, poručník).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Vydání karty EHIC.

Kartu EHIC, popř. jiný nárokový dokument, vydá zdravotní pojišťovna, u které je pojištěnec registrován, na základě předložení občanského průkazu nebo pasu, příp. rodného listu.

Karta EHIC je v současné době shodná s národní kartou zdravotního pojištění.

(Karta EHIC se předkládá přímo poskytovateli zdravotních služeb.)

V případech, kdy nelze vystavit kartu EHIC, vystaví zdravotní pojišťovna "Potvrzení", které ji dočasně nahrazuje.

Toto potvrzení lze vystavit i dodatečně a je možno o něj požádat také z ciziny.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o vydání podejte osobně nebo prostřednictvím zákonného zástupce (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklady pro vydání karty EHIC:

  • občanský průkaz,

  • pas,

  • rodný list.

Doklady potřebné při čerpání péče:

  • karta EHIC nebo

  • "Potvrzení" dočasně nahrazující kartu EHIC.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vaše záležitost bude vyřízena bezodkladně.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.08.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.